International readers: click on the flag at the bottom of this page to translate this content and read more about the Kaldi Franchise Concept.
In het jaar 2000 startte ik met de eerste vestiging van Kaldi koffie en thee in Zwolle. Franchisen zat al in mijn hoofd en met vallen en opstaan lukte het om binnen een paar jaar de eerste Kaldi franchise vestigingen open te hebben. Op moment van schrijven zijn er ruim 25 vestigingen en daar ben ik meer dan trots op.
Het zoeken naar de juiste persoon op de juiste plek is iets waar we nog steeds dagelijks mee bezig zijn. Voor diverse regio’s zijn we nog op zoek naar kandidaten die een Kaldi franchise willen beginnen.
In de huidige vorm neemt horeca een steeds belangrijkere plek in. De consument wil ook buiten de deur genieten van een goed product en daar speelt Kaldi op in. Bij de “nieuw” ingerichte Kaldi vestigingen kom je binnen in de loods waar de koffie is opgeslagen. In die omgeving wordt ter plekke jouw kopje koffie bereid. Alles draait om de beleving rondom het product. De barista, ook wel meester koffiezetter genoemd, speelt met verschillende zetwijzen en verschillende soorten koffie of thee om jou het perfecte kopje te serveren. Ieders smaak is uniek en Kaldi wil aan al deze smaken kunnen voldoen.
Door het ruime assortiment koffie en thee kan aan die wens gehoor gegeven worden. Natuurlijk moet er ook iets gegeten kunnen worden. Kaldi is druk bezig om ook het food aanbod een plekje te geven, zodat iedereen naar behoefte ook kan genieten van wat lekkers bij de koffie. Of een goede en gezonde lunch kan nuttigen. Value for money, en natuurlijk met eerlijke en gezonde ingrediënten.
Vanuit het proeflokaal, zoals wij de horeca ook wel noemen, moet de klant verleidt worden tot het kopen van de Kaldi producten voor thuis. Een spel wat je dagelijks zult spelen. Biedt iemand die koffie heeft gedronken de consumpties gratis aan als ze een pakje koffie of thee voor thuis kopen. Als iemand thuis langer onze producten gebruikt zal hij niet snel weer teruggaan naar andere merken, want over de kwaliteit van onze producten hoef je niet te twijfelen, alleen het beste is goed genoeg.
Ons motto is niet voor niets “de kortste weg naar het perfecte kopje koffie of thee”. Daar bedoelen we ook alles mee, want je kunt niet alleen koffie en thee kopen in onze franchise vestigingen. Alles rondom deze producten bieden wij aan: zetsystemen, onderhoudsproducten, accessoires en zoetwaren.
Herken jij jezelf in bovenstaande en wil je meer informatie ontvangen over het Kaldi Franchise Concept? Vraag dan op de Kaldi franchise website meer informatie aan. Je ontvangt dan een pdf brochure met informatie per email en vervolgens wordt er contact met je opgenomen om een eventueel vervolg in te plannen.